سه شنبه ۰۸ فروردین ۰۲

توری گابیون چیست و چه کاربردی دارند!؟

۲ بازديد

توری گابیون چیست و چه کاربردی دارند!؟

  • شناسه : 23496
  • برچسب ها :


توری گابیون چیست و چه کاربردی دارند!؟

در این مقاله در رابطه با توری گابیون، کاربردها و مصارف آن صحبت خواهیم کرد. آهن اصف یکی از تولیدکنندگان بنام انواع توری در کشور است که شما میتوانید برای خرید، به این مجموعه بزرگ با سابقه درخشان مراجعه کنید.

توری گابیون چیست؟!

توری گابیون چیست؟!

توری گابیون یکی از انواع توری فلزیست، در رابطه با تعریف گابیون باید گفت : گابیون جعبه‌‌ یا سبدی است که با سیم و توری فلزی جوشکاری شده‌ درست می‌شود و داخل آن با بتن، خاک، سنگ و مصالحی که از استحکام و مقاومت مناسبی برخوردار است پر می‌شود. توری گابیون را با نام توری سنگی هم در بازار میشناسیم، که  از مفتول گالوانیزه گرم با قطر ۲ تا ۳ میلی‌متر تولید شده است. چشمه‌های این توری به صورت شش ضلعی یا لانه زنبوری می‌باشد که دارای  اندازه‌های ثابتی مانند ۵*6, 10*10, 8*10 است. از پر استفاده‌ترین و محبوب‌ترین چشمه‌ها میتوان به چشمه با اندازه 8*10 اشاره کرد. به چشمه‌ی 5*6 گابیون مترز هم می‌گویند که اغلب مناسب برای کف آبراهه‌ها می‌باشد. چشمه‌های شش ضلعی این توری شباهت زیادی به توری مرغی ( قفس مانند ) دارد. توری گابیون بخاطر داشتن فضای خالی بین سنگ‌های داخلش، از نفوذ پذیری بسیار بالایی برخوردار است. سبد های گابیون یا توری گابیون را می‌توان برای استحکام و مقاومت بیشتر پشت‌ هم گذاشت. دو فاکتور تاثیر گذار بر روی قیمت انواع توری، انعطاف‌پذیری و ضخامت مفتول و همچنین سایز چشمه‌ها است. برای خرید توری گابیون به این نکات توجه نمایید تا بهترین خرید را تجربه کنید.

 

کاربرد توری گابیون چیست؟

کاربرد توری گابیون چیست؟

از بهترین روش‌ها برای کاهش سرخوردن و لغزندگی سنگ‌ها، استفاده از توری گابیون است؛ همچنین توری‌های گابیون باعث جلوگیری و کاهش سرعت در فرسایش خاک می‌شوند. باتوجه به قرار گیری توری‌های گابیون در پشت هم و کنار‌هم، میتوان گفت که این سازه با انعطاف پذیری و نفوذپذیری بالای خود، مقاومت خوبی در برابر سیلاب ها یا حرکات زمین دارند. همچنین ب علت این ویژگی مهم توری گابیون، میتوانیم آنرا  آب بندی‌ای برای رودخانه‌ها و ایجاد سد مورد استفاده قرار دهیم. به علت زیبایی، نظم و کاربرد بالای توری گابیون، آن را برای محوطه سازی هم بکار می برند.

 

از دیگر کاربردهای توری گابیون اشاره می‌شود به :

  • دیواره هایی محافظ
  • راه سازی و جاده سازی
  • آب بندی مقاوم و سد سازی
  • جلوگیری از ریزش سنگ‌ کوه‌ها در جاده و مهار سنگ‌ها
  • سیل بند

و ... .

 

مزایای عالی توری گابیون

مزایای عالی توری گابیون

از مزایای توری گابیون این است که با قیمت بسیار مناسب و مقرون به صرفه در بازار ارائه میشود؛ از بهترین پخش کنندگان و تولیدکنندگان این توری پرکاربرد، شرکت آهن اصف می‌باشد. از دیگر مزایای این توری‌ها انعطاف‌پذیری، دوام بالا، مقاومت و استحکامی خوب، ظاهری زیبا و طبیعی از سنگ، بدون نیاز به تعمیر و حفاظت و قدرت نفوذ پذیری بالای این نوع توری فلزی است.

 

سخن آخر

در این مقاله از آهن اصف، سعی شد اطلاعاتی مفید در مورد توری گابیون و کاربرد آن به شما عزیزان ارائه شود تا به هنگام خرید این محصول بهترین انتخاب و آشنایی را داشته باشید. شرکت آهن اصف بزرگترین شرکت در فروش انواع توری فلزی می‌باشد؛ می‌توانید برای خرید انعطاف‌پذیرترین و مقاوم‌ترین توری فلزی به شرکت آهن اصف مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.